IT Academic Day

W ostatni wtorek (27.11.2007) na Auli przy Wydziale Elektrycznym Politechniki Białostockiej odbyła się konferencja z okazji organizowanego IT Academic Day. Oczywiście nie mogło mnie tam zabraknąć :).

Była to konferencja o charakterze stricte informatycznym (czego można było się spodziewać). Jeśli chodzi o tematykę to postawiono główny nacisk na programowanie obiektowe (zawody Imagine Cup; Visual Studio 2008; .NET 3.5; XNA) ale znalazł się także (jak dla mnie) tzw. kawior / wisienka na torcie / malina [niepotrzebne skreślić :p] a mianowicie AJAX.

Nie będę się wywodził na temat wszystkich wykładów bo mijałoby się to z celem i trwałoby stanowczo za długo. Skupię się bardziej na oprawie ‚przedstawienia’, bo wartości merytoryczne jak dla mnie stały na niezłym poziomie (biorąc pod uwagę, że nie jestem geek ;p).

VS2K8/.NET3.5 – całkiem nieźle, wyciągnięte rodzynki ze wszystkich nowości, jedne bardziej przydatne – inne mniej. Jednak ogólne wrażenie jak najbardziej pozytywne – komunikatywność,  względna prostota języka (jeśli można mówić o prostocie w programowaniu 😉 ).

AJAX – dwóch Panów – z K2 i MS. Dość prosto i rzeczowo pokazali, na prostym (aczkolwiek trafionym) przykładzie, różnice, zalety i wady zastosowania technologii AJAX. Mogło się podobać. Ja jestem na Tak.

XNA – niestety porażka. Jak wspominałem treść merytoryczna – bardzo poprawna, jednak prezentacja – wyglądała na amatorską i mało przemyślaną, w rezultacie dość nudną (mimoże temat nudny nie był, bo stworzenie własnej gry, nawet najprostszej, to już coś).

Jednak to jeszcze nic! Największe emocje wzbudziło we mnie to co otrzymałem podczas rejestracji: (pomijając chiński długopis i jakiś spam) DVD z cd(dvd?)-keyem. Opisana jako: ‚IT Academic Day’ i wyszczególnione takie oto pozycje: .NET 3.5, Embedded, Expression, MOSS 2007, Silverlight, VS 2008, Windows Server 2008, SQL Server 2008, XNA. No i jak ? Fajnie co ? Tyle softu za darmola (bo cóż to może być innego jeśli dają jakiś kod)! Radość trwała zaledwie do wieczora kiedyto włożyłem płytkę do napędu i zobaczyłem że zajmuje jedynie ~2GB 😕 (kurcze, sam VS2K8 to pewnie ze 4GB by zjadł), ale nie zrażają się, brnę dalej wgłąb katalogów. I co widzę ? Tutoriale, poradniki, filmy instruktażowe do tego wszystkiego co na okładce… Taaa… Zdziwko pierwsza klasa! Tego się nie spodziewałem… Może kiedyś się jakiś poradnik przyda. Tylko po kiego mi ten kod!

Skomentuj

