Gnome-Art 0.2

Wziąłem dziś do testów program, który maksymalnie upraszcza instalację nowych motywów dla Gnome’a… a zwą go… Gnome-Art.

Instalacja na moim Ubuntu 7.04 przebiegła szybko i bezboleśnie (paczki są w standardowych repo – instalka przez ‚sudo apt-get install gnome-art’). Odpalam, bajecznie prosta obsługa, 2 kliknięcia,ściągnięcie miniaturek i widzę jakie style mogę sobie wybrać (ściągnąć na dysk bądź od razu zainstalować w systemie). Działa bardzo poprawnie, no właśnie – działa! Tego oczekiwałem, miałem powoli dość ciągłego kopiowania i rozpakowywania nowych styli (bo z niewiadomych przyczyn te ściągnięte z Gnome-look.org nie chciały się instalować przez standardową opcję Gnome’a (w menu Motywy -> Instaluj)). Jednak nic nie jest idealne. Łyżeczką dziegciu w beczce jest (nie wiedzieć dlaczego) brak możliwości zmiany dóbr jakie chce się przeglądać – po wybraniu w menu np. Tapet a później Styli, nic się nie dzieje. Aby zadziałało trzeba zrestartować aplikację. Niestety raczej nie zostanie to porpawnione, ponieważ rozwój projektu został zaniechany. Szkoda, jednak nie jest to duża wada.

W każdym bądź razie – jestem zadowolony. Przejrzyste, małe i łatwe w obsłudze oprogramowanie, które spełnia swoją rolę.

Oficjalna strona projektu

Jedna odpowiedź to “Gnome-Art 0.2”

  1. kazik Says:

    Fakt. Obsługa bajecznie prosta. Pokazywałem ten program osobom którym instalowałem Ubuntu (osoby starsze nie mające wielkiej wiedzy w obsłudze komputera) żeby mogli zmieniać sobie wygląd OS’a kiedy tylko zechcą za pomocą paru kliknięć. Wszyscy zachwyceni 🙂 Jak ktoś ma Gnome i nie lubi grzebać w ustawieniach to świetna sprawa. Ja mam KDE i lubię pogrzebać 🙂


Skomentuj

