Niecne plany Wielkiego Edukatora

No i doczekaliśmy się. Kolejny kamień milowy w karierze Romana Giertycha – update spisu lektur szkolnych. Znikną dzieła m.in. Gombrowicza(„Ferdydurke”) i Goethego („Cierpienia Młodego Wertera”, „Faust”), na rzecz „Pamięci i tożsamości” Jana Pawła II i tym podobnych opowieściach.
Jak kolejnym pokoleniom wytłumaczy się co to np. werteryzm ? Ale za to każdy będzie znał na pamięć biografię papieża-Polaka. ‚No offence’  – jestem chrześcijaninem, wierzę w Boga, ale jak na mój gust to delikatna przesada. O takich książkach można wspomnieć na lekcji j.polskiego jako przykład np. autobiografii czy cuś (pomijając, że jest giga innych biografi). Coś mi tu Ojcem Dyrektorem śmierdzi.

Ale Polskę będziemy mięli … nie ma co…

Szerzej na stronach Gazeta.pl.

Jedna odpowiedź to “Niecne plany Wielkiego Edukatora”

  1. mazdac Says:

    jako chrześcijanin wyznania katolickiego mówię stanowcze NIE! nie mam nic przeciwko papieżowi czy ojcu dyrektorze ale ograniczanie światopoglądu mi się nie podoba. IMO Faust jest ciekawy.


Skomentuj

